Hemresa

Hej igen!

Uppdateringen kommer suga mer än någonsin framöver för vårt wifi strular och har gjort ett tag. Jag ska dock göra mitt bästa.

Jag kände att jag måste dela med mig av min känsla över att detta äventyr snart är över. Jag vill egentligen inte använd ordet över för att det kommer aldrig riktigt vara över. Jag kommer alltid bara med mig dessa människor och upplevelser i mitt hjärta.

Mina kära amerikanare, jag förstår inte hur jag ska kunna lämna dom men det är ju något som måste göras. Jag har ju vetat det hela tiden men jag har nog aldrig riktigt velat inse det. Det är även extra jobbigt när tycket för en viss person börjar växa. Jag är livrädd för hur det kommer sluta, jag vill ju inte åka hem med ett brustet hjärta. Samtidigt vill jag inte säga hej då än för det är trots allt ett tag kvar. Jag får helt enkelt göra det som hjärtat känner är bäst för mig. Jag vet att många vill lägga sig i det beslutet och känner att de vet vad som är bäst för mig men detta är ett beslut jag måste fatta själv. Brustet hjärta eller ej, det är bara upp till mig.

Många tårar ar fällts detta år och många fler kommer det bli. Kan inte förstå att nästa år kommer jag vara i Sverige igen utan alla fina nya vänner. Jag har trots allt hittat vänner för livet här borta i mitt lilla Lakeview. Anni ska vi inte ens prata om för det gör så jäklans ont i hjärtat redan nu att veta att vi inte kommer ha så nära till varandra nästa år. Vi bor ju inte så långt ifrån varandra med tillräckligt långt för att hon inte ska kunna bo hos mig i princip hela veckorna och för att vi inte ska kunna se varandra varje dag.. Hon är trots allt mer än bara en vän, när jag träffade henne fick jag en syster. Jag har nog aldrig varit så nära någon som jag är med henne.

Jag kommer missa rullskridskor på lördagar, fotbollsträningar 5dagar i veckan, high school spirit, gå på promenad till mataffären medan alla stirrar och tror man är galen, och så mycket mer. Oj vad det gör ont i hjärtat när jag tänker på detta.

Aja nu ska jag ta vara på mina två sista månader i Lakeview. För snart är jag hemma igen Sverige!

 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har så rätt hjärtat, det här måste du reda ut själv.... Vi kan bara finnas här för dig. Goda råd är bra, men sanningen vet man bara själv....<3

2014-03-29 @ 11:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0