Äntligen update!

Hej alla älskade där hemma!

Ännu en gång måste jag be om ursäkt för att jag inte skriver på bloggen men mitt liv här borta går för fort för att hinna med att göra allt. Jag uppdaterar Facebook och instagram så mycket det går så att ni ska kunna följa mitt livs resa.

Denna vecka har varit galet! Jag har aldrig varit så glad samtidigt som jag aldrig gråtit så mycket under en timme. Återkommer till det senare.

En av anledningarna till att jag är så lycklig här är min bästa vän Anni från Norge. Utan henne skulle jag aldrig klara detta! Hon lyser upp mina dagar. Men för er som är oroliga att jag bara har henne som vän kan vara lugna! Jag lovar att jag har amerikanska vänner också så ni kan ta ett djupt andetag och andas ut ;)


Okej nu är det dags att sammanfatta en av de galnaste veckorna i mitt liv.

Lördag: jag, Anni, jade och jody åkte 2,5 h till en outletmall och shoppade. Det fanns allt från dyra märken till märken jag aldrig hört talas om. Jag har aldrig spenderat så mycket pengar i hela mitt liv. Älskade varje minut. Vi åt middag på Applebee's och godaste maten hade dom! Sedan övernattade Anni hos mig och vi bestämde oss för att sätta på mamma Mia the movie för att få lite hemmakänsla. Vi dansade och sjöng. Jag tror aldrig jag varit så glad som när vi ställde oss upp, slängde med håret och sjöng så falskt vi vara kunde.

 

 
 
 
 

Söndag: jag och Anni gjorde omelett till frukost och därefter begav vi oss ut med flower på en promenix. Tror vi gick i en timme, tiden bara flög.

Denna vecka har varit bra, dock har jag mycket i skolan så svårt att hinna med allt. Men nu börjar intresset för killar stiga ;) (förlåt farmor men älskar dig ändå!) jag och Anni insåg att det var dags att börja spana och något av det knäppaste jag gjort var när vi gick till gymmet (hade dock inte tid att träna) och jag lossades att jag glömt mitt halsband så vi tog oss in bara för att spana, hahahA. Jag bryr mig inte att min blogg är offentlig, i en liten stad med lite att göra måste man skaffa sig intressen. Vi har helt klart hittat vårt!

Apropå gym så har jag gått dit varje dag så känner mig duktig. Jag simmar även för att få lite variation.

 

I torsdags hade vi vårt första indoor soccer game. Vi vann och jag gjorde mål :) här får man skjuta i väggen och de har även en icing regel. Man får inte skjuta bollen över hela plan haha! Och planen var även i en ishall så jag kände mig som hemma :)

 

Idag fredag var det internationella "hug an exchange student day", så jag och Anni bar tröjor där det stod "Hug an exchange student", det var kul haha!

 

En annan sak som hände i torsdags är en av de saker som fått mig att öppna ögonen ordentligt. Jag kommer nu och för alltid uppskatta Sverige, min familj, mina vänner och min skola. Vi hade en assembly I skolan med en dam som kom och talade om mobbing. Det kanske låter tråkigt men sakerna jag fick höra var garanterat bland det värsta jag hört, de saker man ser på tv. Hon berättade historier om barn som tagit livet av sig, barn som överlevt och vi fick lyssna på sånger, se videos etc. Men det som verkligen fick mig att inse hur mycket jag älskar er där hemma var när alla fick gå upp till mikrofonen och berätta vad de var stolta över och tacka de personer de ville. Killen som var andra person att berätta sin historia är 14 år tror jag. Han går i min skola och han berätta om när hans pappa, denna sommar, tog livet av sig. Han berättade att hans småsystrar inte längre har någon pappa som kan föra dom nerför altaret när de gifter sig, de har inte längre någon pappa. Denna pojke lämnade hela skola i tårar. Han länkade en video på Facebook med sitt tal om någon är intresserad. Han förmedlar budskapet att du sårar inte bara dig själv när du tar livet av dig, utan alla som stod dig nära.
En annan flicka från min skola berättade om när hennes familj hörde hennes bror skrika innefrån hans låsta rum medan han hängde sig. De försökte slå in dörren men det var för sent.

Snälla alla ni där hemma, ta hand om er och om varandra. Det finns bara en du. Ni anar inte hur lyckligt lottade ni är som har en familj och vänner som bryr sig. Här i denna lilla stad är det vanligt att alla inte har rena kläder att sätta på sig varje dag, eller har en förälder med alkoholmissbruk. Jag kan säga att nästan 100% av alla elever ställde sig upp när hon frågade vilka som kände någon som har eller vill ta livet av sig. Snälla ni, uppskatta det ni har och glöm inte att alltid säga till de personer du bryr dig om att de är viktiga för dig. Det kan rädda liv.

Så varje dag i 21 dagar (tar så lång tid att skapa ett nytt mönster) ska vi på LHS klockan åtta skriva till någon eller posta något där det står någonting som vi är stolta över, någon vi vill tacka eller bara något vi uppskattar.

Älskar er alla och saknar er <3


 
förlåt för alla dåliga iPhone bilder! Laddar upp med kameran nästa gång :) 
 
puss!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Och vi älskar dig....<3 <3 <3

2013-11-09 @ 20:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0