Första dagen som senior!

Hi everybody!
 
Jag börjar redan komma in i språket och min hostmums bästakompis sa att jag hade bra engelska vilket gjorde mig jätteglad! 
 
Idag var som sagt första dagen på high school och jag var så nervös att jag bara längtade hem till tryggheten hemma. Jody släppte av mig hos min cordinator Laura. Hon har en utbytesstudent hos sig från Tyskland, så det var han, jag, hennes son och ytterligare en utbytis från Mexiko. Dock har dom inte kommit in i språket än tror jag så dom säger inget. Laura släppte av oss utanför skolan och vi gick in i idrottsalen. Det var då nervositeten kom. Alla olika grades (årgångar) var uppdelade på läktarn och jag satt med alla seniors. Rektorn pratade en del för att det var första dagen och gissa vad! Han tvingade alla utbytisar att ställa sig upp framför HELA skolan. Vi är 22stycken vilket nästan är för mycket. Efter detta gick vi till våra classeb och jag fick hjälp av en tjej som heter Morgan. Vi har first class tillsammans. Jag är nöjd med de flesta ämnena men jag ska försöka byta några så det inte blir så mycket plugg. På filmkunskapen skulle man skriva tre saker om sig själv på en lapp och sedan knöggla ihop. Efter det var det "snowball fight" och man kasta lapparna på varandra och efter ett tag tog man upp en lapp och läste den högt för klassen. När killarna fick veta att jag spelar hockey blev dom galna. De kallar mig nu "badas" haha! dagen flöt på och jag har nu flera nya kompisar från hela världen. Jag skulle även prata med vollyboll coachen men jag tror jag struntar i det och fokuserar på fotbollen utanför skolan nu i höst. Vi har matcher på söndagar och träning två dagar i veckan. Det var lite update. Godnatt!
 
ps! Mamma jag var hemma själv med Flower (hunden) efter skolan!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0