Update

Hej alla!
 
Snart 2 manader har gatt och det ar endast lite mer an 7 mander kvar. Kanslorna ar blandade nar man tanker pa att det faktiskt ganska snart ar dags att aka hem. For ett ar sedan tankte jag att om ett ar ar jag i USA. Nar jag tanker nu ar det istallet om ett ar ar jag hemma i lilla Sverige igen. Det ar svart det dar med hemlangtan, man vill sa garna fa krana och pussa pa sina nara och kara men samtidigt har jag nu ett liv i lilla staden Lakeview i Michigan, jag har en vardag har. Jag har en vardag har som jag kommer beratta om for alla i Sverige men ingen kommer riktigt kunna forsta. Jag har inte langre ett liv, en familj och ett gang med vanner. Jag har nu tva av allt. Jag har numera vanner over hela varlden. Tva av mina bastavanner bor i Norge och Finland, vi har redan planerat att halsa pa varandra i sommar. De ska komma och bo hos mig och vi ska springa tjejmilen tillsammans. Vi har aven planerat att halsa pa en av killarna, Valentine, i Sweich och aka skidor. Haha vi har sa mycket planer och sa lite tid! Det ar helt snurrigt att jag hunnit fa sa manga nya vanner under sa kort tid. En tjej i min och Annis (tjejen fran Norge) historiegrupp fragade om vi kande varandra innan vi kom hit for det verkade som vi kant varandra hela livet. Det ar precis sa det kanns ocksa! Men jag ar inte endast kompis med utbytesstudenter utan nagra av mina bastavanner ar amerikanare och jag far samma tarar i ogoen nar jag tanker pa att jag skalamna dom som jag fick den dar kalla morgonen pa Arlandra for snart 2 manader sedan. 
 
Jag tror det ar dags for lite update om veckan som gatt. I sondags spelade jag min sista fotbollsmatch for denna sasongen. Vi gjorde en bra match med tanke pa att vi var farre an 11 spelare, ser sa sjukt mycket fram emot high school fotbollen!
 
Jag har som vanigt gatt till gymmet nstan varje dag. Jag gar i olika klasser och tranar i grupp. Det tar mig 2min att cykla till gymmet, alska livet! Jag tycker det ar otroligt skont att fa vara pa gymmet for dar stoppar jag horlurarna i oronen, satter musiken pa hogsta volym och bara tranar till svetten rinner. Det ar min egen tid.
 
Jody fyllde ar i onsdgads sa da firade vi henne, jag, Brian och Jody gick ut och at och hade det super trevligt. Hon fick ett par ullvantar fran Sverige och ett kort min familj skrivit. Hon blev jatteglad!
 
Jag hade aven min forsta baskettraning. Det mest komplicerade jag nagonsin gjort. Jag ar extremt glad att jag provade men jag bestamde mig snabbt att det var inget for mig. Under vintern nu ska jag gymma och spela innefotboll. Det ar mer min grej tror jag, ahha. Vi spelar match en gang i veckan utan traningar. Det ar pa kul och for att halla igang till den riktiga fotbollen i var.
 
Jag tog min forsta vanda med senior pictures! Min van Ashley tog dom och Terri hjalpte till. Jag ska anvanda en for att ha i Yearbooken och resten ska jag spara och gora en fotobok av. Ni far en liten sneakpeak pa dom langre ner. Som ni ser har jag klippt mig och slingat haret. Mamma tyckte jag hade blivit amerikaniserad utan det svarta haret och plattangen. Jag kan saga att det ar vanligare att man lockar haret har an plattar det (till alla tjejer dar hemma haha).
 
Igar hade Jade och hennes hostsister sin bonfire. De fyller ar och bestamde sig for att fira det med oss. Vi grillade korv, gjorde smores och at massa godis. Vi overnattade i deras mormor och morfars lilla stuga (minimal) och sov pa golvet i sovsacker. Det blaste till storm under nattenoch jag trodde hela stugan skulle blasa bort men var anda sa otroligt mysigt! Jag ar jatteglad att jag gick och ser fram emot fler sadanna tillfallen.
 
Nej nu ar det dags att slappa datorn och kanske titta lite pa vanner. Puss och kram skumbanan!
 
Paket hemifran med massa nodvandigheter, som varma klader!
 
Sista fotbollsmatchen i gruppspelet, dags for playoff! Jag har saklart bestallt playoff klader!
 
 
 
 
 
 
 
Jag vagrar rulla hem till Sverige!
 
Alskar denna sport! En av de saker jag kommer sakna mest!
 
 
 
 
 
Ni far se mer nasta vecka nar redigering ar klart :)
 
Jody fick en smores askin i fodelsedagspresent, kommer anvandas flitigt!
 
 
Avslutningsvis bilder fran Jades bonfire. Jag kommer fa bilder av Jade sa det kommer komma battre, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0