Slutet närmar sig med stormsteg

Slutet på detta äventyr börjar närma sig. Jag har blandade känslor inför det. På ett sätt vill jag stanna för jag har träffat otroliga människor här som jag inte vill släppa. Samtidigt har jag mitt liv i Sverige som jag ser sjukt mycket fram emot att få komma hem till. Några tecken på att det börjar närma sig hemresa, jag har spelat min första fotbollsmatch (var med i starta elvan), haft min första friidrotts tävling utomhus, prom är om 6dagar, solen är nu framme och det börjar bli vår, jag ska skicka ut inbjudningar till min graduation, familjen kommer om 40dagar, och man börjar lite smått planera vad man ska ha med sig hem och inte. Detta är vad som försegår i mitt huvud just nu. Det är snart dags att säga hej då. Men även snart dags att säga hej, till alla där hemma.

Jag kommer hem den 14 på en söndag, jag börjar jobba på fotbollsskolan på måndagen, sen är det midsommar. Jag spenderar antagligen en vecka på Aspö om jag inte har massa kompisar att träffa. Sedan ska jag faktiskt jobba på sports camp en vecka. Efter allt det där ska jag spendera massa tid med familj och vänner på Öland. Det ska bli så skönt att få komma ner dit och bara vara. I slutet av sommaren ska jag arbete en vecka på sdes hockeyläger och tillsist blir det en vecka i fjällen med skolan. Det var min sommar det.

Till alla er utbytesstudenter som åker nästa år, ni har så mycket att se fram emot! Jag önskar jag fick denna chans igen. Jag skulle inte tveka en sekund:) Mitt liv i Michigan har förändrat mig på så många olika sätt. Jag kommer komma hem mognare, äldre, självständigare, gladare, och med så många fler minnen. Utan detta äventyr hade jag varit samma tjej som jag alltid varit. Henne har jag lagt bakom mig för den coola tjej ni kommer få hem istället är helt klart 1000 gånger bättre! Ses snart Sverige! 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0