Special Olympics & Polar Plunge

Nu var denna langa vecka over och jag ar trott!
I tisdags akte vi till Special Olympics. Det ar OS for personer med speciella behov. De tavlar i olika grener och pa slutet far alla priser. Dock var detta sa mycket storre an bara OS, alla bodde pa samma hotell och under kvallarna var det dans, cermonier och det fanns hela tiden saker att gora. Detta ar ett tillfalle for dessa personer (bade unga och aldre) att traffa andra med speciella behov och foraldrar far aven de traffa andra foraldrar till dessa barn. Jag tycker det var underbart att se hur stort det verkligen var! Jag hade hur kul som helst. Min uppgift under dagarna var att hjalpa till i skidbacken, trots kyla sa var alla glada och mitt hjarta rymmer nu fler personer an nagonsin! Om mojligheten finns ska jag starta upp detta hemma i Sverige!
 
Dagen efter vi kommit hem var det dags for isvaken. Du maste ha samlat in minst $75 for att fa hoppa. Alla pengar som samlats in gar till att arrangera special olympics. Jag kan stolt tala om att jag nu bidragit till att dessa manniskor ska fa kanna sig som alla andra, slippa konstiga blickar och negativa kommentarer, i alla fall for tre dagar. Tack till er dar hemma som hjalpt till att donera pengar! Ni har ingen aning om vad detta betyder for dom. I ovrigt var det extremt kallt att hoppa och jag trodde ett tag att jag skulle do men oj vad stolt jag ar nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Och vi är så stolta över dig!! <3

2014-02-10 @ 13:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0